Organik Yarasa Gübresi

Bir de şu var.

Madem bu kadar yerli adı neden bat guano ?

Çünkü yurdum insanından önce, yani yurdum insanı uyurken, İsrailli buna isim tescili ve patent almış. Marka yapmış, ambalajlamış, işlemden geçirmiş, ürüne dönüştürmüş pazarlamış. (Yurdum insanı sizin teriminiz ! )

Sattığın ürünü mağaralardan kendin toplayıp çuvallamadı isen ki izinsiz yapamazsın, sattığın mal İsrail kökenli olabilir. : )

Yenice duyduğunuz bu ürünün kaç yıllık geçmişi var dünyada bilginiz var mı ?

Bambus arıları vardır seracılar döllemede kullanır. Kovanı ile arılar İspanyadan, İtalyadan ve İsrailden gelir.

Ürün halinde. Oysa bizim Batı Akdenizin orjinal arısıdır. Gen merkezi bizdedir. Ama başkaları pazarlamış bizden önce gelip keşfedip. Artık bizdede var üretim ama yıllar sonra anca oluştu. Gene de üretici yabancı olanı tercih ediyor garantili diye.

Kapari Anadolu' nun yabani bir bitkisidir. Avrupa' da yokken gelip bizden keşfedip ürüne dönüştürülmüş pazarlanmış bir bitkidir. Yurdum insanı bu bitkiye çalı muamelesi yaparken elin adamı gelip almış gitmiş ürüne dönüştürüp pazar bulmuş.

Sen arına , bitkine, tarihi eserine, magaralarına sahip çıkamadı isen İsraillinin, Avrupalının suçu ne ?

Sen okumadı, öğrenmedi, araştırmadı, günlük yaşadı, bileni küçümsedi isen bu gavurun suçu ne ?

Konya' ya 1 saat mesafede Tınaztepe magarası var. Girişinde yazar, Kaptan kustonun adamları keffetti diye. Türkiye' nin tam ortası. Dibinde 50 tane köy, 1 saat mesafede koca bir şehir var. Ama adamlar Fransa' dan gelip keşfetmişler. Kapısına da yazdırmışlar.

Eminim vakti zamanında köyden biri ben magara keşfettim dese köylü dalga geçerdi. Allah' ımın magarası keşifmi olunurmuş derlerdi. Mühendisin, Jeoloğun, Antropoloğun biri oralarda gezip vakit harcasa köylü deli gözüyle bakardı. Ya da belki İsrail casusu derlerdi.

Önünde ekmek olduğu sürece devinme ve kibirli dur. İşte bu model yurdum insanından çok var. Gereksiz şekilde çok var.

Sakın merak etme. Hakikatten bu yarasa gübresi her derde devamı değil mi diye. Fındıklar çıktığı sürece sorun yok. Günün birinde bir dert çıkarsa da Allah' tan olmadı bu sene de geç.

Tabi bütün suç bu arızalı model yurdum insanında değil. (Yurdum insanını seviyoruz hepsi arızalı değil ! )

Köylü milletin efendisidir ama o bilmez biz biliriz diyen zihniyette de epeyce suç var. Kişisel gelişimin önü Hazerfandan bu yana tıkalı imiş vaziyet. Belki de Mütereffikadan beridir.

Gene de merak önemli bir meziyettir. Önünde ne bir kurum ne de bir zihniyet duramamalıydı.

Demek ki nasıl oluyorda oluyor kısmını merak etmeyen, edeni küçümseyen, fırsatcı yurdum insanında da kabahat mevcut.

02/04/2012 :  23:40:20 de yazıldı. Bu yazının yazıldıüı orjinal sitedeki naşlığın tamamını görüntülemek için tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder