Fobiniz Varmı ?

Halihazırda bir fobim yok. Ama vaktiyle vardı. Hiç bir zaman nereden geldi nasıl böyle bir fobiye sahip oldum izahını yapamadım.

Ancak fobi kelimesinin anlamını tam olarak kavrayabiliyorum. Fobi sahibi bir insanı gayet güzel anlayabiliyorum. Eğer bu takıntının ne olduğunu bilmese idim eşimle çok dalga geçerdim.

Hanım kediden hoşlanmaz fakat fobi seviyesinde. Sadece kedi. Fobinin anlamını bilmeyen birinin bunu anlaması çok zor. Ben kedileri çok severim fakat yolda sokakta yolumuzun üzerinde bir kedi var mı diye sürekli gözler,

hanım görmeden kediyi uzaklaştırmaya çalışırım.

Onu anlıyorum. Yensin diye hiç üzerine gitmedim.


Bir keresinde bir otelde sabah kahvaltısına havuz başına indik. Hanım ve ben. Alanya dayız. Otel Alman turist dolu. Masalarda hep yabancılar var. Tek Türk ailesi bizi. Mutluyuz mesuduz. Kahvaltımızı edeceğiz.

Ancak bir kedi de sabah kahvaltısını edecek bahçeye girmiş. Muhitin kedisi belliki yabancılık çekmediği gibi kimseninde kediden şikayeti yok. Besliyorlar her masadan nevalesini alıyor.

Ancak bizim hanım gerildi. Sıkıntılandı. Ya kedi buraya gelirse tedirginliği başladı. Benim için büyük zevk kediyi beslemek. Fakat hanımmı kedimi derseniz ne diyeceğim belli. Masadan biraz nevale aldım, kedinin en seveceğini tahmin ettiğim türden. Bahçenin en uzak köşesine kediyi çekmeye çalışıyorum. Ancak mekan kedinin banamısın demiyor her masa onun en sevdiği şeyleri zaten verecek bir köşeye gitmek istemiyor.

Hanım sonunda, sen kahvaltını et ben yukarı çıkıyorum deyince yapacak bir şey kalmadı. Para ödedik müşteriyiz kediden kıymetli olmalıyız düşüncesi ile garsonlara durumu izah ettim kediyi gönderin dedim. Bana anlamsız gözlerle bakıp kediye bir iki kışt dediler. Kedi gitmedi. İş başa düştü kediyi enseden yakalayıp bahcenin dışına taşımak için hamle yaptım. Alman turistlerin hepsi birden ayaklandı ! Hayvan sevmeyenin burada işi yok demeye getirdiler. Ah bir Almanca bilsem izah edeceğim. Edemiyorum. Ben gibi bir hayvan severin düştüğü duruma bak.

Ama hanım kıymetli, memleket benim, ısrarlı davranıp Alman turistlerin tüm baskısına rağmen kediyi dışarı götürdüm. Kahvaltımızı ettik ama o turistlerin bakışlarını hiç unutmadım. Ben onlara içimden insan hakları , onlar bana içlerinden hayvan düşmanı dedi. Bunun bir fobi olduğunu almanca bilsem bile oradaki bütün Almanlara zaten anlatamayacaktım. Çünkü anlamayacaklardı.

29/03/2009 :  03:46:16 de yazıldı. Bu yazının ilk yazıldığı orjinal sitedeki başlığın tamamını görüntülemek için tıklayın.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder