Bu Siteye Yüzlerce Yazı Yazarak Ticaret Yapılmaz.

Ben memur çocuğuğum hatta sülalemin tek esnafıyım. Bunun da etkisiyle sadece kural bilirim. Kuralsız iş beni zorlar. Önce sahıs firmasıydım yıllarca öyle dükkancılık yaptım. Sonra Ltd. şirket oldum. Büyüdüm. Vergiler kiralar faturalar maaşlar hep gününde ödendi hiç bir esnekliğe tahammülüm yoktu. Maaşlar bankaya yatar eleman oradan bankamatikle çekerdi. 11 elemanın bazıları dükkan dışında montaja giderdi, onlara sağlık sigortası kaza sigortası yaptırdım SSK larından başka bir de onları ödedim. Çok çalışana prim verdim.

Sonuç . . .

Bütün bu kuralların bana zerre faydası olmadığını idrak ettim. 700 liraya sigortasız çalışacak başka şansı
olmayan eleman düzenli 1000 lira maaşa düzenli ve tam SSK ya ve arada bir prime rağmen işin en çok olduğu zamanda rahatça ben tatile gideceğim diyebildi. Bazıları sırf değişiklik olsun diye ayrıldı. İşe de girmediler 3 ay boş gezip geri geldiler.
Devlet sen her şeyini çok düzenli ödüyorsun kuruş borcun yok demedi. Elemanına iyi bakıyorsun demedi hatta o kadar düzenli tutulmuş evrağın içinden bir şey bulup ceza kesmeye kalkıştı. Mevzuatı doğru dürüst yorumlayamayan bir vergi memurunun işgüzarlığı idi. Dava açıp kazandık ve ödediğimizi geri aldık ama ne oldu benim şevkim kırıldı. Kiramızı düzenli ödedik enflasyon olmamasına rağmen kiramız 700 liradan 1000 liraya çıktı. Boşalttık ve o dükkan 1 yıldır tutulmadı. Ama gene şevkimiz kırıldı.

Şimdi nasıl. Göstermelik adres asıl çalışma home ofis. Kayıtlı eleman yok. İş başına yevmiyeli gelen işciler var. Maaş SSK yok. İşini yapar günlük yevmiyesini alır gider. Yasal olmayan bir yanı yok. Yapacağı iş tehlikeli ise gider ben yaparım. Yada sorumluluğu üstlenen bir sözleşme yaparız. Devlete vergilerimizi öderiz ama fatura istemem diyene eskiden olduğu gibi kızmayız. Vergi dairesindeki herkesle ahbabız gerekirse işlerini görürüz, eskiden 5 ayda bir gelen memurlar yıl oldu yoklar ! Gelselerde anca çay içip gitmeye gelirler. Yollar sokaklar işportacı dolu iken devlette işini doğru dürüst bilmezken benim gibi adamların bu piyasada işi yok. İşte bu yüzden piyasaya adapte oldum bende.

Kuralları halkı için belirleyip düzenlezin diye seçiyoruz insanları ama pek birşey değişmiyor. Ufak tefek tekamüller olsa da düzen aynı düzen. Ben para kazanmak zorunda olan esnafım. Kurallar beni gözetmiyorsa aç mı oturmalıyım. Düzeni bozan kuralları koyamayanlardır. Hırsızlık yapmadan işini yürütmeye çalışan esnaf değil.

21/08/2008 :  21:29:32 de yazıldı. Bu yazının yazıldığı orjinal sitedeki başlığın tamamını görüntülemek için tıklayın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder